اپل سنتر

ساخت وبلاگ

احتمالاً حدود 6 تا 7 هفته‌ی دیگر به طور رسمی از آیفون 7 و آیفون 7پلاس رونمایی خواهد شد. هرچه به زمان معرفی رسمی آیفون 7 نزدیک‌تر می شویم تعداد تصاویر منتشر شده از این دستگاه نیز افزایش می‌یابد. امروز نیز تعدادی عکس بر روی سایت Weibo قرار گرفت که بخش پشتی آیفون 7 را نشان می‌دهد.

در این تصاویر نیز خطوط آنتن به بالا و پایین دستگاه منتقل شده‌اند. جک هدفون 3.5 میلی‌متری حذف شده و جای آن یک پنجره‌ی مشبک به عنوان آنتن دوم قرار گرفته است. در پشت گوشی نیز لنز دوربین بزرگ‌تر شده است. اگر اپل تغییرات دیگری در آیفون 7 اعمال نکند احتمالاً این تصاویر هیچ تفاوتی با آیفون 7 نهایی نخواهند داشت.

Pictures-of-the-Apple-iPhone-7-rear-cover-surface-along-with-images-of-a-3.5mm-to-Lighting-adapte.jpg

همچنین تصاویری که امروز در سایت Weibo منتشر شده است مبدلی را نشان می‌دهد که با استفاده از آن، صاحب آیفون 7 می‌تواند از هدفون مورد نظر خود در آیفون 7 استفاده کند. سوکت 3.5 میلی‌متری هدفون به این مبدل متصل شده و سپس مبدل نیز در پورت لایتنینگ دستگاه قرار می‌گیرد. شایعه شده است که دستگاه آیفون 7 همراه با یک جفت EarPods و نیز مبدل هدفون فروخته می‌شود. طبق شایعات قبلی، هدف از حذف جک هدفون 3.5 میلی‌متری، نازک‌تر شدن آیفون و یا افزایش ظرفیت باتری و شاید آسان شدن مراحل تبدیل آیفون به یک آیفون ضد آب است.

Pictures-of-the-Apple-iPhone-7-rear-cover-surface-along-with-images-of-a-3.5mm-to-Lighting-adapte

همانطور که می‌بینید و با توجه به تصاویری که تاکنون منتشر شده است، آیفون 7 از نظر ظاهری تفاوت بسیار محدودی با آیفون 6اس دارد. در حالی که همواره اپل در چرخه‌ی معرفی محصولات آیفون، هر دو سال یک‌بار، یک آیفون با طراحی متمایز نسبت به نسخه‌ی قبلی را معرفی می‌کرد اما معرفی آیفون 7 با طراحی کاملاً مشابه با آیفون 6 و آیفون 6اس می‌تواند چرخه‌ی تغییرات ظاهری در آیفون را از 2 سال به 3 سال افزایش دهد. در یک بررسی انجام گرفته، اگر تغییرات ظاهری انجام شده تا این اندازه ناچیز باشند، تعداد افرادی که تمایل دارند آیفون سری 6 خود را به آیفون 7 تبدیل کنند بسیار محدود خواهند بود.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 244 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 4:54

توجه: خبر تحریم فروش آیفون توسط دولت ایران، یک خبر داخلی است که بازتاب زیادی در سایت‌های خارجی داشته است. در اینجا خبر منتشر شده در سایت Macrumors.com را برای شما منتشر می‌کنیم:

دولت ایران فروش محصولات اپل در ایران را ممنوع کرده است مگر اینکه شرکت اپل رسماً در ایران نمایندگی داشته باشد. این عمل با هدف مبارزه با قاچاق کالا انجام می‌پذیرد.

در روز یکشنبه، مدیر طرح مبارزه با قاچاق در ایران گفت: “اگر اپل در طول چند روز آینده یک نمایندگی رسمی در ایران ثبت نکند، تمامی آیفون‌های موجود در بازار جمع‌آوری خواهند شد.”

Flag_of_Iran

اتمام حجتی که توسط خبرگزاری تنسیم منتشر شده است، امروز توسط The Japan Times ترجمه شده است. بر اساس این گزارش، بیش از 40 میلیون ایرانی از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند که از این میان، آیفون چند میلیون دستگاه را به خود اختصاص داده است که اغلب از راه قاچاق وارد ایران شده است.

به منظور متوقف کردن قاچاق تلفن همراه، دفتر ریاست جمهوری ایران می‌خواهد در اواخر هفته طرحی را اجرایی کند که تمام گوشی‌های موبایل باید در پایگاه داده مخابرات ایران ثبت شوند. اگر تلفنی در این شبکه ثبت نشود قادر به استفاده نخواهد بود. بنابر گزارش رسمی، کاربران قبلی اپل و سایر گوشی‌های قاچاق در این طرح مستثنی خواهند بود.

با وجود همکاری اپراتورهای تلفن همراه، گمرک و اتحادیه‌ی فروشندگان تلفن همراه، اما فعالان تلفن همراه در ایران از این تصمیم دولت برای ممنوعیت بالقوه‌ی آیفون انتقاد کرده‌اند.

رییس اتحادیه‌ی Tehran IT به Tasnim News گفته است: “جمع‌آوری این تعداد زیاد آیفون آسان نخواهد بود و ابزار نگرانی کرده است که پایگاه داده این طرح می‌تواند مستعد هک شدن باشد.”

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 191 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 23:34

وب‎سایت آلمانی iPhoneabonnementen.com در روز دوشنبه به انتشار مجدد تصاویر جدید و جالبی پرداخته است که در آن‎ها گوشی‎های آیفون 7 در سه مدل به نمایش گذاشته شده است. “آیفون 7″، “آیفون 7 پلاس” و “آیفون 7 پرو”. این تصاویر، ابتدا بر روی شبکه‎ی اجتماعی چینی Weibo توسط یک منبع ناشناس منتشر شده بود و باید به اصالت آن‌ها شک کرد.

تصاویر سه مدل آیفون 7 در کنار هم

iPhone-7-Plus-image-001-500x283

در اوایل امسال شایعاتی مبنی بر این مطرح شده بودند که اپل در کنار مدل‎های استاندارد 4.7 اینچی و مدل بزرگتر 5.5 اینچی، یک آیفون جدید با نام “Pro” ارائه خواهد کرد.

در تصویر بالا می‎توان سه محصول مورد نظر را در کنار هم مشاهده کرد. در تصویر بالا قسمت جلویی iPhone 7 Pro  مشابه با مدل استاندارد آیفون 7 است، در نتیجه این سوال شکل می‎گیرد که مدل Pro چه ویژگی‎هایی دارد که مشتریان ترغیب به خرید آن شوند.

شاید بعضی از افراد بگویند که مدل Pro دارای یک دوربین iSight با رزولوشن بالاتر و یا یک صفحه‎ی نمایش جدید مبتنی بر فناوری OLED خواهد بود.

استفاده از حرف S در تصاویر آیفون 7

تصویر زیر مربوط به مدل استاندارد 4.7 اینچی آیفون 7 است که دارای یک روزنه‎ی دوربین بزرگتر در پشت به همراه ظاهر خمیده‎ی حلقه‎ی دوربین است.

iPhone-7-image-001-593x529
“استفاده از حرف “S” در پشت این گوشی چه معنایی دارد؟

از آن‎جایی‎که در رابطه با فرضیات صحبت می‎کنیم، باید یادآوری کنیم که مدل آیفونی که در سال 2017 در دهمین سالگرد آیفون معرفی می‎شود به جای آیفون 7 اس، آیفون 8 نامیده خواهد شد. آیا ممکن است که اپل بخواهد مجدداً از حرف S برای آیفون 7 امسال خود “بعد از عرضه‎ی آیفون 6اس و 6اس پلاس در شهریورماه گذشته” استفاده کند تا تغییر اسم آیفون به “آیفون 8” در سال بعد از دیدگاه بازاریابی منطقی‎تر باشد؟

تنها زمان همه‌چیز را مشخص خواهد کرد…..

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 243 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 3:28

هرچه به زمان رونمایی رسمی از آیفون 7 در شهریورماه نزدیکتر می‎شویم تعداد اخبار و تصاویر به بیرون درز پیدا کرده از این گوشی نیز بیشتر می‎شود. آخرین ویدئویی که در سطح اینترنت منتشر شده است، مدل بعدی آیفون را در کنار آیفون 6اس نشان می‎دهد.

یکسانی آیفون 7 و آیفون 6اس

چیزی که تا به الان می‎دانیم این است که نسل بعدی آیفون از نظر طراحی مشابه با آیفون 6اس خواهد بود. اما از نظر سخت‎افزاری آپگرید‎های مهمی داشته است.

ابتدا و مهمتر از همه، اولین چیزی که متوجه می‌شوید این است که این دو گوشی بسیار، بسیار شبیه به هم هستند. به این علت که آیفون 7، 95 درصد مشابه با آیفون 6اس خواهد بود و همان ابعاد را خواهد داشت. البته شایعه شده که مدل جدید، 1 میلی‎متر ضخیم‎تر خواهد بود ولی به سختی با چشم غیر مسلح می‎توان چنین چیزی را متوجه شد.

iphone-7-vs-iphone-6s-00-800x600

بارزترین تفاوت بین این دو گوشی موقعیت خطوط آنتن است که حالا در بالا و پایین این گوشی قرار گرفته‎اند. علاوه بر این، آیفون 7 دارای یک دوربین بزرگتر است که به لبه‎ی گوشی نزدیکتر شده است. البته در نظر داشته باشید صحبت از مدل استاندارد آیفون یعنی مدل 4.7 اینچی است، چون مدل بزرگتر یعنی پلاس دارای یک پیکربندی دوربین دوگانه خواهد بود.

iPhone-7-vs-iPhone-6s-800x655

خداحافظی با جک هدفون در آیفون 7

جک هدفون دیگر دیده نمی‎شود. گرچه ممکن است بعضی از افراد دلشان برای آن تنگ شود، ولی گفته می‎شود که اپل قصد ارائه‎ی نسخه‎ی جدیدی از هدفون‎های تو گوشی را با یک کانکتور لایتنینگ دارد. هم‎چنین رابط‎ها به صورت جداگانه فروخته خواهد شد.

iphone-7-vs-iphone-6s-04-800x600

جک هدفون با یک محافظ اسپیکر ثانویه جایگزین خواهد شد، ولی باید در نظر داشته باشید که آیفون 7 کیفیت صدای استریو نخواهد داشت. هم‎چنان اسپیکرهای مونوی خود را با دو محافظ اسپیکر متفاوت، حفظ خواهد کرد.

علاوه بر این، آخرین تصاویر به بیرون درز پیدا کرده در چند روز گذشته به نظر جعلی باشند. آیفون 7 به استفاده از سوئیچ mute ادامه خواهد داد و اصلاً منطقی نیست که اپل چیزی را که ویژگی بی‎همتای سری گوشی‎های آیفون باشد را حذف کند.

iphone-7-vs-iphone-6s-03-800x600

جدا از این موارد، انتظار می‎رود که مدل بعدی آیفون دارای آپگریدهای سخت‎افزاری هم باشد از جمله استفاده از تراشه‎ی A10، تا حداکثر 3 گیگابایت رم (حداقل در مدل پلاس)، یک حافظه‎ی داخلی حداکثر 256 گیگابایتی (مجدداً در مدل پلاس) و هم‎چنین استفاده از حافظه‎ی 32 گیگابایتی برای مدل ابتدایی آیفون 7.

ما در طی هفته‎های آینده اخبار بیشتری در رابطه با آیفون 7 خواهیم شنید. انتظار می‎رود تا زمان رونمایی عمومی از این گوشی در شهریورماه به اطلاعات بیشتری برسیم.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 212 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 5:53

اپل به دنبال رقابت با سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای (Spotify)، پیشنهاد جدیدی را در رابطه با نحوه‎ی محاسبه‎ی حق پخش قطعات موسیقی در اختیار هیئت بررسی گواهی کپی‌رایت (Copyright Royalty Board) قرار داده است. سند این درخواست که به دست روزنامه‎ی نیویورک تایمز افتاده است، نشان از این دارد که به ازای هر 100 بار استریم، مبلغ 9.1 سنت در اختیار نویسنده‎ی آهنگ قرار خواهد گرفت. این پیشنهاد جایگزین فرمول پیچیده‎ی فعلی می‎شود که برای محاسبه‎ی این پرداخت‎ها به کار گرفته می‎شود.

چه این اقدام به عمد یا از روی تصادف بوده است، یکی از سرویس‎های استریم موسیقی که بیشتر از همه تحت‎تاثیر این پیشنهاد اپل قرار خواهد گرفت رقیب اصلی آن‎ها یعنی شرکت اسپاتیفای (Spotify) است. این شرکت 100 میلیون مشترک دارد. 10 میلیون کاربر برای خدمات “پرمیموم” این شرکت، ماهانه 9.99 دلار پرداخت می‎کنند و 70 میلیون کاربر باقی‎مانده به رایگان به آهنگ‎هایی گوش می‎دهند که همراه با تبلیغات است. پیشنهاد اپل، بیشترین تاثیر را بر روی خدمات رایگان این شرکت می‎گذارد.

Apple-Music

برخلاف اسپاتیفای (Spotify)، اپل طرح پشتیبانی از تبلیغات برای اپل موزیک ندارد. از طرف دیگر، کاربران اندرویدی و iOS می‎توانند از این سرویس اپل به طور رایگان به مدت سه‌ماه و به حالت آزمایشی از این سرویس استفاده کنند. به دنبال اتمام این مدت، برای ادامه‎ی این روند باید هزینه پرداخت کرد. این پیشنهاد اپل، سرویس پشتیبانی از تبلیغات اسپاتیفای را تحت تاثیر قرار می‎دهد و هزینه‎های مدیریت و اجرای آن را بالاتر می‎برد.

حق پخش قطعات موسیقی هزینه‎ی زیادی است که سرویس‎های استریم موزیک مجبور به پرداخت هستند. به ازای هر 9.99 دلاری که اپل از مشترکین پولی خود هر ماه دریافت می‎کند، 7 دلار آن در اختیار آهنگ‎نویسان، اجراکنندگان، تولیدکنندگان و برچسب‎های موسیقی قرار می‌گیرد..

ادی کیو، نایب رئیس بخش خدمات اینترنت و نرم‎افزار اپل اعلام کرده است که “ما صد در صد با هنرمندان موافق هستیم که آن‎ها حق این را باید داشته باشند که محتوای آن‎ها کجا باشد، این‎که رایگان باشد یا چه زمانی رایگان باشد، چه زمانی پولی باشد یا چه هزینه‎‎ای بابت آن باید دریافت کرد.”

جدا از اپل، انتظار می‎رود که سایر شرکت‎ها نظیر اسپاتیفای، گوگل، پاندورا، آمازون (و انجمن صنعت ضبط آمریکا) پیشنهادات خود را به هیئت بررسی گواهی کپی‌رایت ارسال کنند. این هیئت به دنبال جایگزینی سیستم پیچیده و گیج‎کننده‎ی فعلی با یک فرمول ساده و جدید برای تحت پوشش قرار دادن سرویس‎های تعاملی استریم موسیقی از سال 2018 تا 2020 است. مهلت ارسال طرح تا دیروز بوده و این هیئت هیچ‎کدام از پیشنهادات را هنوز اعلام نکرده است.

- - , .
.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 243 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 11:55

همیشه تغییر پردازنده همزمان با معرفی هر نسل جدیدی از آیفون اتفاق می‌افتد. آیفون 7 که در ماه سپتامبر معرفی می‌شود نیز از پردازنده‌ی A10 بهره‌مند می‌شود که به نسبت پردازنده‌ی A9 موجود در آیفون 6اس از قدرت بالاتری برخوارد بوده و 18 درصد نسبت به آن سریع‌تر است.

اگر ما به جدول تست Geekbench اعتماد کنیم، پردازنده‌ی A10 که بر روی آیفون 7 نصب خواهد شد دارای بهبود عملکرد قابل توجهی نسبت به نسل پیشین خود است.

iphone-7-s-a10-chip-performance-leaks-is-18-percent-faster-than-a9-506310-2

بررسی پردازنده‌ی A10 آیفون 7

اجازه دهید در اینجا به بررسی پردازنده‌ی A10 بپردازیم:

اول و مهم تر از همه، A10 توسط شرکت TSMC ساخته می‌شود و به نظر می‌رسد که این شرکت تنها تولیدکننده‌ی تراشه‌ی جدید باشد. دلیل اصلی آن می‌تواند رسوایی پیش‌آمده در پرازنده‌های آیفون 6اس ساخت شرکت رقیب TSMC باشد. مدل‌های فعلی موجود در نسل‌های گذشته آیفون، توسط هر دو شرکت TSMC و Samsung ساخته شده‌اند. اما آمارها نشان می‌دهد که پردازنده‌ی ساخت سامسونگ، مصرف باتری بالاتر و در نتیجه عمر باتری کوتاه‌تری دارد. به این ترتیب، اعتقاد بر این است که سامسونگ از میان تولیدکنندگان پردازنده‌ی جدید آیفون، کنار گذاشته شود و پردازنده‌های آیفون تنها توسط TSMC ساخته شوند.

این پردازنده بر روی پلت‌فرم 16nm FinFET قرار گرفته که اجازه می‌دهد اندازه‌ی آن کوچکتر اما عملکرد آن بهتر شود.

عملکرد مشابه‌ی پردازنده‌ی A10 آیفون 7 با پردازنده‌ی A9X در iPad Pro

بر اساس جدول مقایسه‌ای بالا، عملکرد A10 می‌تواند همتراز با پردازنده‌ی A9X قرار گیرد که اکنون در iPad Pro استفاده می‌شود. در حال حاضر iPad Pro قوی‌ترین دستگاه دارای سیستم عامل iOS در بازار است.

با این حال در دو نسل قبلی تفاوت پردازنده‌ی A8 و A9 حدود 43 درصد بود. بنابر این آیفون 6اس حدود 50 درصد سریع‌تر از نسل گذشته‌ی خود است. در کنار تغییر پردازنده، اعتقاد بر این است که تمرکز اپل بر انجام برخی ارتقاهای سخت‌افزاری دیگر مانند استفاده از 3 گیگابایت رم برای آیفون 7 است.

باید تا شهریورماه و معرفی رسمی آیفون 7 صبر کنیم چراکه اپل نمی‌خواهد پیش از معرفی رسمی آن، اطلاعات دقیقی در اختیار دیگران قرار دهد.

- - , .
.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 244 تاريخ : شنبه 26 تير 1395 ساعت: 6:16

در حالی که حدود دو ماه تا معرفی رسمی آیفون 7 باقی مانده است، یک پست منتشر شده در Weibo ادعا کرده است که آیفون 7 با یک باتری قوی‌تر و با ظرفیت بالاتری در مقایسه با آیفون 6s همراه شده است. به این ترتیب اطلاعاتی که امروز توسط OnLeaks منتشر شده است بیان می‌کند آیفون 7 باتری بزرگ‌تری در مقایسه با آیفون 6s و آیفون 6s پلاس و نسل قبل‌تر آن یعنی آیفون 6 خواهد داشت.

iPhone-6s-promotional-videoi-battery-001-593x334

افزایش ظرفیت باتری آیفون 7

با توجه به پست متشر شده در توییتر در زیر، آیفون 4.7 اینچی یک باتری 1.960 میلی‌آمپری خواهد داشت که با توجه به مشخصات آن، از هر دو باتری موجود در بسته‌ی آیفون 6s با 1715 میلی‌آمپر و نسل قبل‌تر آن یعنی آیفون 6 با 1810 میلی‌آمپر بیشتر است.

داشتن یک باتری بزرگتر نیاز شما برای تعداد دفعات اتصال به شارژر را کمتر خواهد کرد. با توجه به ظرفیت معرفی شده در باتری جدید که حدود 14 درصد از باتری قبلی بیشتر است می‌توان کارکرد تا حدود 1 ساعت بیشتر را برای آیفون 7 انتظار داشت. البته این پیش‌بینی بدون در نظر گرفتن مشخصات جدید سخت‌افزار آیفون 7 با چیپ A10 و همین طور بهبودهای نرم‌افزاری انجام گرفته در iOS 10 می‌باشد.

مقایسه باتری آیفون 7 با آیفون 6 و سایر نسل‌های آیفون

در اینجا با یکدیگر نگاهی اجمالی به ظرفیت باتری نسل‌های اخیر آیفون می‌اندازیم:

  • iPhone 7—1,960 mAh
  • iPhone 7 Plus—2,810 mAh
  • iPhone 6s—1,715 mAh
  • iPhone 6s Plus—2,750 mAh
  • iPhone 6—1,810 mAh
  • iPhone 6 Plus—2,910 mAh
  • iPhone 5s—1,500 mAh

در انتها به این نکته اشاره می‌کنیم که نویسنده‌ی این توییت اخطار می‌دهد که این اطلاعات تضمین شده نیستند. اما منبع او تا حدود 100 درصد برای این خبر یقین دارد.

من تعجب می‌کنم که دلیل حذف جک هدفون 3.5 میلیمتری در آیفون 7 افزایش ظرفیت باتری بوده باشد.

- - , .
.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 253 تاريخ : جمعه 25 تير 1395 ساعت: 3:12

به نظر می‌رسد که جک هدفون 3.5 میلی‌متری تنها ویژگی پر طرفداری نخواهد بود که در نسخه‌ی بعدی آیفون (آیفون 7) حذف می‌شود. تصاویر با کیفیت بالایی از مدل 5.5 اینچی آیفون 7 منتشر شده است که نشان می‌دهند این دستگاه دارای سوییچ سایلنت نیز نمی‌باشد.

iPhone-7-Plus-dummy-NowhereElse-004
این تصاویر توسط بلاگ فرانسوی NowhereElse منتشر شده است. این وبلاگ، دیروز نیز نسبت به انتشار تصاویر جدیدی از آیفون 7 به ویژه موقعیت تغییر یافته‎ی خطوط آنتن در آیفون 7 پرداخته بود. این بلاگ تصاویر فعلی را نیز از همان منبع مورد اعتماد چینی خود به دست آورده است.

وجود اتصال هوشمند در آیفون 7

همانطور که می‌بینید، این تصاویر نشان‌دهنده‌ی وجود یک اتصال هوشمند (Smart Connector) در قسمت پشتی دستگاه است. این مورد می‌تواند منجر به دامن زدن به شایعاتی برای آیفون 7 پلاس شود که ممکن است این گوشی علاوه بر دوربین دوگانه، دارای ویژگی‌های خاص دیگری نیز باشد.

اتصال هوشمند می‌تواند نه تنها برای اتصال مغناطیسی لوازم جانبی خاصی به آیفون 7 مورد استفاده قرار گیرد بلکه به عنوان شارژ بی‌سیم نیز به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد در آیفون 5.5 اینچی استفاده می‌شود.

دوربین دوگانه‌ی آیفون 7 پلاس

در ادامه شایعات قبلی، این تصاویر نشان‌دهنده تاییدی بر وجود دوربین دوگانه است. به نظر می‌رسد یکی از تصاویر، نسخه‌ی کامل آیفون 4.7 اینچی را نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که عدم درج لوگوی اپل در این تصاویر به عنوان یک محصول پیش‌تولید، طبیعی است.

iPhone-7-dummy-NowhereElse-003

دکمه‌ی پاور و دکمه‌ی تغییر صدا در آیفون 7

دکمه‌ی Power/Sleep و دکمه‌ی تغییر صدا مانند نسخه‌های قبلی آیفون، هنوز در دو طرف گوشی دیده می‌شوند. آنچه جالب است این است که در یکی از تصاویر بالا، دکمه‌ی Home فیزیکی (قابل فشار دادن) به جای دکمه‌ی دیجیتالی دیده می‌شود. این در حالی است که در شایعات اخیر، وجود یک دکمه‌ی Home دیجیتالی (غیر متحرک) محتمل به نظر می‌رسید.

به نظر شما آیا ممکن است در نسخه‌ی آیفون 7 پلاس، دکمه‌ی موت (دکمه‌ی سایلنت) حذف شود؟

- - , .
.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 282 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 3:41

طبق گزارش وب‎سایت Bloomberg در روز 4شنبه، شرکت LG Display سرمایه‎گذاری بر روی نمایشگرهای نسل بعدی موبایل بر اساس فناوری دیود گسیل نور ارگانیک (OLED – اولِد) را افزایش می‎دهد. دلیل این حرکت الجی آن است که مشتری برتر آن‎ها یعنی شرکت اپل از سال 2017 از این نمایشگرهای فوق‎العاده نازک و صرفه‎جویی کننده در مصرف انرژی در آیفون‎های خود استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل این شرکت آقای هان سانگ بوئم پذیرفته است که آن‎ها خیلی دیر وارد عرصه‎ی اولد شده‎اند. گرچه او انتظار دارد که این فناوری در چند سال آینده بیشتر و بیشتر مورد استفاده‎ی تولیدکنندگان دستگاه‎های موبایل، به دنبال عدم استفاده از نمایشگرهای سنتی ال‎سی‎دی، قرار گیرد.

iPhone-6-Retina-HD-593x338

او به دنبال شرکت در رویدادی برای شرکت ال‎جی اعلام کرد که “حقیقت دارد که ما دیر وارد عرصه‎ی سرمایه‎گذاری برای اولِد برای دستگاه‎های الکترونیکی کوچک در مقایسه با تلویزیون‎ها شدیم. جای انکار ندارد که امروزه اولدهای انعطاف‎پذیر در حوزه‎ی موبایل بسیار مورد استقبال قرار گرفته‎اند و ما پذیرای این روند خواهیم بود.”

شرکت LG Display علاوه بر مواجه شدن با روند آهسته‎ی فروش آیفون، با رقابت سختی از سوی تامین‎کنندگان چینی پنل‎های نمایش نیز قرار گرفته است. تولیدکننده‎ی اول نمایشگرهای ال‎سی‎دی، یعنی شرکت LG Display هم‎چنین به توسعه‎ی صفحات نمایش تاشو نیز مشغول است.

ولی در حال حاضر این شرکت به تولید ال‎سی‎دی‎ها ادامه خواهد داد. طبق گفته‎ی آقای هان “به خاطر این‎که درآمد ما از اولِدها هم‎چنان کمتر از ده درصد است. ما هرگز فکر عدم تولید ال‎سی‎دی‎ را نخواهیم داشت، ولی در نظر داریم به صورت آهسته به سایر حوزه‎ها نیز نزدیک شویم.”

رقیب این شرکت یعنی شرکت Samsung Display اخیراً چندین خط تولید ال‎سی‎دی را متوقف کرده است چون به دنبال افزایش ظرفیت تولید صفحات نمایش AMOLED خود است.

شرکت LG Display تامین‎کننده‎ی نمایشگرهای اولد انعطاف‎پذیر برای اپل‎واچ است، تنها محصولی از اپل که در حال حاضر از فناوری OLED استفاده می‎کند. LG Display هم‎چنین پنل‎های سنتی ال‎سی‎دی با فناوری IPS را برای iMac و اخیراً نمایشگر Thunderbolt فراهم می‎کند. طبق شایعات، نسل بعدی آیفون در شهریورماه امسال (با احتمال کم) یا مدل ارائه شده در دهمین سالگرد اپل در سال 2017 از نمایشگرهای اولد استفاده خواهند کرد.

در قدیم، مدلی از MacBook Pro شایعه شده بود که یک نوار لمسی اولِد با دکمه‎های مبتنی بر نرم‎افزار قابل‎ برنامه‎ریزی داشت که جایگزین ردیف بالایی کلیدهای F در بالای صفحه‎کلید خواهد شد.

به علت عدم نیاز به نور پشتی، نمایشگرهای اولِد انرژی کمتری به نسبت ال‎سی‎دی‌ها مصرف می‎کنند. فناوری OLED هم‎چنین ادعا می‎کند که در نور خورشید خواناتر است، سطح اشباع‎سازی بالاتری از رنگ به همراه رنگ‎های مشکی عمیق‎تر و امتیازهای دیگری دارد.

- - , .
.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 205 تاريخ : پنجشنبه 24 تير 1395 ساعت: 3:41

وب‎سایت فرانسوی NowhereElse.fr در روز دوشنبه تصویری را منتشر کرد که ادعا می‎کند مربوط به بخش پشتی آیفون 7 است که در آن به صورت شفاف وضعیت خطوط آنتن و هم‎چنین تک دوربین بزرگتری نشان داده می‎شود. تصویر مذکور ادعا می‎کند که نشان‎دهنده‎ی آیفون مدل 4.7 اینچی است و با تصاویر قبلی منتشر شده همخوانی دارد که در آن‎ها خطوط آنتن در لبه‎های بالایی و پایینی این گوشی قرار داشتند. طبق این تصویر، دوربین پشتی به نسبت دوربین عقب آیفون 6اس دارای منفذ بزرگتری است.

iPhone-7-backplate-NowhereElse-002-500x319

با فرض واقعی بودن این تصویر، نسل بعدی آیفون، یا حداقل مدل 4.7 اینچی آن، دارای لنزهای دوربین برجسته‎ای خواهد بود که هم‌تراز با محل قرارگیری‎شان قرار نخواهند گرفت. به نظر می‎رسد این تصویر نشان‎دهنده‎ی مدل طلایی رنگ این گوشی باشد و نشان از این دارد که اپل ممکن است گزینه‎های رنگی فعلی نقره‎ای، خاکستری فضایی، طلایی و رز‎گلد آیفون را حفظ و شاید رنگ‎های جدیدی هم اضافه کند نظیر رنگ مشکی فضایی شبیه به ساعت اپل.

iPhone-7-backplate-NowhereElse-001-576x1024

برخلاف همتای 4.7 اینچی خود، انتظار می‎رود منحصراً مدل آیفون 7 پلاس دارای دوربین دوگانه در پشت به همراه زوم اپتیکال باشد. دوربین دوگانه به معنی قابلیت دوباره فوکوس‌کردن یک تصویر بعد از گرفتن آن به همراه ویژگی‎های دیگر است. برای آن‎دسته از افرادی که نسبت به عدم وجود لوگوی اپل در پشت این گوشی کنجکاو هستند باید گفت چنین امری در قطعات به اتمام‎ نرسیده و نهایی‌نشده متداول است.

- - , .
.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 220 تاريخ : سه شنبه 22 تير 1395 ساعت: 10:54

ما در اینجا قصد داریم تا به شما آموزش دهیم که چگونه می‌توان واژگان پیشنهادی کیبورد آیفون (واژگان سیستم پیش‌بینی کننده‌ی متن) را از دیکشنری آن حذف کرده و مجدداً تنظیم نمود.

وجود واژگان عجیب و غریبی پیشنهاد شده در هنگام ارسال متن می‌تواند خسته‌کننده باشد به خصوص که اگر این مورد چندین بار پشت سر هم اتفاق افتاده و با خطا همراه باشد.

شما می‌توانید تمام واژگان پیشنهادی سیستم پیش‌بینی‌کننده‌ی متن را از طریق تنظیمات آیفون خود حذف کنید. برای این کار تنها کافی است که آموزش ما را در اینجا دنبال کنید.

2016-07-10_23-41-08

به این ترتیب با دنبال آموزش زیر، می‌آموزید که چگونه می‌توان دیکشنری کیبورد آیفون خود و پیشنهاد دهنده‌ی واژگان را از طریق تنظیمات موجود، مجدداً تنظیم نمود.

نحوه پاک‌کردن کلمات از قابلیت پیش‌بینی متن آیفون: ریست کردن دیکشنری صفحه‌ی کلید

متاسفانه اپل به شما اجازه نمی‌دهد به صورت تک به تک (تنها) یک کلمه را از کادر متن پیش‌بینی کننده پاک کنید.

در عوض شما یا باید پیشنهاداتی که ظاهر می‌شوند را قبول کنید یا امید داشته باشید با گذشت زمان ‌محو شود، یا در نهایت قابلیت پیش‌بینی متن صفحه‌ی کلید را خاموش یا دیکشنری آن را ریست کنید.

برای ریست‌کردن دیکشنری صفحه‌ی کلید خود به منوی تنظیمات آیفون بروید و به آهستگی روی گزینه‌ی general ضربه بزنید.

به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه‌ی ریست را ببینید و در نهایت روی گزینه‌ی Reset Keyboard Dictionary به آهستگی ضربه بزنید.

از شما خواسته می شود رمز عبور خود را وارد کنید (اگر پسوردی تعیین کرده‌اید) و سپس از بخش ظاهر شده گزینه‌ای برای ریست کردن کامل این دیکشنری در اختیار خواهید داشت.

how_to_remove_words_from_iphone_predictive_text

در صورتی‌که این گزینه را انتخاب کنید بدان معنا است که تمام پیشنهادات موجود حذف خواهند شد. این مورد جای انتقاد دارد که شما یا باید تمام واژگان موجود را بپذیرید یا باید همه را یک جا با هم حذف کنیدً

- - , .
.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 224 تاريخ : دوشنبه 21 تير 1395 ساعت: 6:36

آخرین شایعات دنیای فناوری اشاره به این دارند که اپل ممکن است قصد ساخت یک مدل مشکی رنگ از آیفون 7 را داشته باشد که به همراه سایر رنگ‎های فعلی آیفون، از جمله رز گلد، از آن رونمایی خواهد شد.

iphone 7

طبق گفته‎ی منابع، اپل به این طریق می‎خواهد حس تازه‎تری به دستگاه جدید خود دهد، به خصوص این‎که تغییرات موجود در بخش طراحی در مقایسه با نسل فعلی آیفون 6اس زیاد نخواهد بود.

رنگ مشکی آیفون 7

رندرهایی که در زیر مشاهده می‎کنید از سوی وب‎سایت TechConfigurations منتشر شده است که سعی دارد این رنگ جدید آیفون را متصور شود. گرچه جزئیاتی در این تصاویر به چشم می‎خورند که با سایر گزارشاتی که قبلاً در رابطه با این دستگاه وجود داشت، همخوانی ندارند.

این مدل تمام مشکی رنگ آیفون یقیناً ظاهر زیبایی خواهد داشت و به احتمال زیاد پر فروش‎ترین رنگ آیفون خواهد بود. گرچه طبق نظرات کاربران مختلف در سطح اینترنت، آن‎ها رنگ آبی تیره‎ای که شایعه شده بود را ترجیح خواهند داد.

حذف جک هدفون و تنها یک محافظ اسپیکر در آیفون 7

طبق این رندر، اکثر تغییراتی که اخیراً در رابطه با آن‎ها صحبت شده است به چشم می‎خورد. از جمله، دوربین دوگانه برای مدل پلاس، خطوط آنتن قرار گرفته در جناحین بالایی و پایینی دستگاه، یک دکمه‎ی Home یک‎دست شده با صفحه‎ی نمایش و هم‎چنین کانکتور هوشمند در پشت گوشی که البته طبق منابع اطلاعاتی احتمال وجود آن بسیار بعید است.

علاوه بر این، جک هدفون دیگر وجود ندارد و عجیب است که توسط یک محافظ اسپیکر جایگزین نشده است. البته ممکن است این حدس اشتباه باشد (علاوه بر این‎که، لوگوی اپل در پشت نیز دیده نمی‎شود).

طبق شایعات قبلی، جک هدفون توسط یک محافظ ثانویه‎ی اسپیکر جایگزین خواهد شد. به یاد داشته باشید که اپل نمی‎خواهد اسپیکرهای استریو را در آیفون 7 قرار دهد، ولی می‎خواهد یک محافظ اسپیکر دیگر ارائه دهد تا از فضای موجود گوشی بعد از حذف پورت 3.5 میلی‎متر به منظور دیگری، نظیر باتری بزرگتر، استفاده شود.

معرفی آیفون 7 در شهریورماه

مشخص است که اما و اگرهای زیادی به چشم می‎خورد و در حال حاضر تمامی این صحبت‎ها فرضیه است و باید تا شهریور ماه صبر کنیم تا ببینیم در واقع شرکت اپل قصد ارائه‎ی آیفون مشکی رنگی را با دوربین‎ دوگانه و بدون یک جک هدفون دارد یا نه.

آیفون 7آیفون 7آیفون 7آیفون 7آیفون 7آیفون 7

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 211 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 7:16

به تازگی و به وسیله‌ی برنامه‌ی تست Geekbench، پردازنده‌ی Exynos 8893 که سامسونگ از آن در گلکسی نوت 7 استفاده کرده مورد ارزیابی قرار گرفته است. این فبلت در این تست نتایج قابل ملاحظه‌ای کسب کرده است. مدل SM-N935F گکلسی نوت 7 که از این پردازنده استفاده می‌کند همراه با رام 4 گیگابایت است. ما انتظار داریم که سامسونگ در نسخه‌ی نهایی از 6 گیگابایت رام برای این مدل استفاده کند.

نمره‌ی تست تک‌هسته‌ای این پردازنده برابر 2300 و در مقابل نمره‌ی تست چندهسته‌ای آن برابر 8110 بود. برای این دستگاه مورد آزمایش قرارگرفته، اندروید 6.0.1 به طور پیشفرض نصب شده بود. در روز دیگری، یک نسخه‌ی دیگر از گلکسی نوت 7 یعنی مدل SM-N930F با پردازنده‌ی قدیمی‌تر Exynos 7420 SoC به وسیله‌ی تست Geekbench مورد ارزیابی قرار گرفت. با وجود نصب نسخه‌ی 7.0 اندروید نمره‌های کمتری برای این چیپ‌ست به دست آمد که برابر 900 برای تک‌هسته‌ای و 3768 برای چندهسته‌ای بود.

sam4

انتظار می‌رود مدل‌های گلکسی نوت 7 که دارای چیپ‌ست Exynos 8893 هستند در تمامی بازارها به جز آمریکا و چین عرضه شود. در این دو بازار نیز ما انتظار Snapdragon 823 SoC را خواهیم داشت. این فبلت در 2 اوت معرفی شده و در مدت کوتاهی پس از آن، عرضه خواهد شد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 203 تاريخ : شنبه 19 تير 1395 ساعت: 3:11

اپل اکنون نسخه‌ی iOS 10 را برای کاربرانی که عضو مجموعه‌ی “تست بتای عمومی” هستند منتشر کرده است. کاربران علاقه‌مند به تست iOS 10 برای دریافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام باید به وبسایت Beta Software Program اپل مراجعه کنند. در پروفایل افرادی که پذیرفته می‌شوند لینک دانلودی قرار داده می‌شود که از طریق آن، قادر به دریافت و نصب iOS 10 public beta بر روی دستگاه خود خواهند بود. لطفاً مطمئن شوید که در ابتدا در پروفایل شما هیچ نسخه‌ی بتای iOS 9 وجود نداشته باشد و در ادامه مطمئن شوید که یک پشتیبانی کامل از تمامی اطلاعات دستگاه فعلی خود گرفته‌اید تا در صورت نیاز به بازگردانی، از آن استفاده کنید.

ec25c867e445719dba9e0ed6ee451964

چگونه با ساخت یک اکانت به کاربران تست‌کننده‌ی iOS 10 public beta ملحق شویم؟

اگر شما در گذشته به عضویت تست بتای عمومی اپل درآمده‌اید نیازی نیست که مراحل ثبت نام را تکرار کنید. تنها کافی است که با همان Apple ID در برنامه وارد شوید. اما اگر قبلاً این مراحل را دنبال نکرده‌اید کافی است که آموزش زیر را دنباید کنید:

  1. از آیفون و آیپد خود که می‌خواهید نسخه‌ی بتا را آزمایش کنید به وبسایت beta.apple.com وارد شوید.
  2. برای شروع روی دکمه‌ی Sign up ضربه بزنید (اگر قبلاً عضو شده‌اید برای ورود روی دکمه‌ی Sign in ضربه بزنید و ادامه‌ی آموزش را دنبال نکنید).
  3. آدرس ایمیل Apple ID و پسورد خود را وارد کنید.
  4. روی Sign in ضربه بزنید.
  5. برای پذیرش شرایط روی Accept ضربه بزنید.

چگونه نسخه‌ی بتای عمومی iOS 10 را در آیفون و آیپد خود دریافت کنیم؟

برخلاف به‌روزرسانی عادی آی‌او‌اس که تنها نیاز به ضربه زدن برای شروع دانلود است، اپل از پیکربندی پروفایل برای دریافت نسخه‌ی بتا استفاده می‌کند.

  1. به وبسایت beta.apple.com رفته و وارد حساب خود شوید.
  2. روی تب iOS ضربه بزنید.
  3. روی Download ضربه بزنید.
  4. در گوشه‌ی بالا سمت راست روی Install ضربه بزنید.
  5. Passcode خود را وارد کنید.
  6. برای تایید شرایط بتا روی Install ضربه بزنید.
  7. برای تاید نصب روی دکمه‌ی تایید ضربه بزنید (بله، شما مجدداً برای اطمینان نیاز به تایید دارید).
  8. برای راه‌اندازی دوباره‌ی دستگاه خود روی Restart ضربه بزنید.

با راه‌اندازی دوباره‌ی آیفون و آیپد شما، دریافت خودکار iOS 10 آغاز می‌شود که از این مرحله به بعد، مراحل به‌روزرسانی مانند به‌روزرسانی خودکار در شرایط عادی است.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 217 تاريخ : جمعه 18 تير 1395 ساعت: 23:36

درست است! گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند که نسخه‌ی 16 گیگابایتی، دیگر برای آیفون 7 وجود نخواهد داشت. به این ترتیب نسل فعلی آیفون یعنی آیفون 6اس آخرین نسل از آیفون است که در آن حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایتی قابل انتخاب خواهد بود.

به گزارش وال‌استریت‌ژورنال و سایر منابع آشنا و معتبر، ادعا می‌شود که حداقل حافظه‌ی قابل انتخاب در نسل بعدی آیفون به جای 16 گیگابایت، 32 گیگابایت خواهد بود. هنوز جزییات بیشتری برای این موضوع منتشر نشده است اما روشن است که اپل با این کار چه اهدافی را دنبال می‌کند.

دلایل موجود برای افزایش فضای ذخیره‌سازی در آیفون 7

اول، این نخستین بار نیست که ما چنین موضوعی را می‌شنویم بنابر این احتمال زیادی وجود دارد که در نسل بعدی آیفون دیگر شاهد نسخه‌ی 16 گیگابایتی نباشیم.

دوم، این طبیعی به نظر می‌رسد که اپل، حداقل فضای ذخیره‌سازی در آیفون را به دلیل انجام ارتقاهای سخت‌افزاری، افزایش دهد.

iphone-7-won-t-launch-with-16gb-version-506032-2

نسخه‌ی 16 گیگابایتی تنها حدود 11 گیگابایت فضا در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این مورد با توجه به برنامه‌های مورد نیاز iOS و پشتیبانی‌نکردن آیفون از حافظه‌ی microSD کاربران را با دردسر مواجه خواهد کرد.

دوربین‌های بهتر آیفون 7 و تصاویر بزرگ‌تر

نسل بعدی آیفون، با دوربین‌های بهتری همراه است. نسخه‌ی استاندارد 4.7 اینچی دارای یک دوربین بزرگ‌تر و بهبودیافته است. مدل 5.5 اینچی پلاس نیز از دوربین دوگانه بهره‌مند خواهد بود. نتیجه‌ی چنین تغییری، بزرگ‌تر شدن ابعاد تصاویر است. بنا بر این حافظه‌ی 16 گیگابایتی که 5 گیگابایت آن نیز در دسترس نیست برای خریدارانی که تصویر و ویدئو و موزیک در گوشی خود ذخیره می‌کنند مناسب نیست.

در کنار این موضوع، برخی باور دارند که اپل در حال برنامه‌ریزی برای معرفی یک نسخه‌ی 256 گیگابایتی است. با این حال، هنوز برای این مورد گزارش‌های متناقضی وجود دارد. برخی منابع ادعا می‌کنند که نسخه‌ی 256 گیگابایتی تنها در نسخه‌ی پلاس وجود خواهد شد و برخی دیگر مدعی هستند که این ویژگی در تمامی مدل‌های نسل جدید موجود خواهد بود.

بدیهی است که نسل جدید آیفون با افزایش فضای ذخیره‌سازی همراه خواهد بود. هر دو نسخه‌ی 32 و 256 گیگابایتی محتمل هستند. با این حال، ما باید تا ماه سپتامبر صبر کنیم تا اپل رسماً از این موضوع پرده‌برداری کند.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 228 تاريخ : جمعه 18 تير 1395 ساعت: 1:10

اپل از تامین‎کنندگان قطعات خود خواسته است تا قبل از عرضه‎ی آیفون 7، قیمت‎ها را کاهش دهند. طبق گفته‎ی وب‎سایت تایوانی DigiTimes، اپل از آنان خواسته است تا هزینه‌ی درخواستی خود برای قطعات را کاهش دهند تا با وجود یک کاهش جهانی در فروش گوشی‎های هوشمند، حاشیه‌ی سود این شرکت، بالا نگه داشته شود.

iphone-iphone6plus-colors

این گزارش ادعا می‎کند که چندین تامین‎کننده‎ی تایوانی بزرگ قطعات نظیر فاکس‎کان، Largan Precision و پگاترون تحت تاثیر این درخواست قرار گرفته‎اند، در حالی‎که رقبایی قوی‎تر در کشور چین، شرکت‎ها را مجبور کرده‎اند تا “به شکل سرسختانه‎تری” با سفارش‎ اپل مبنی بر کاهش قیمت‎ها، مقابله کنند.

در حال حاضر، شرکت Largan با رقابت شدیدی از سوی شرکت ژاپنی Kantatsu برای سفارشات ماژول دوربین روبرو شده است. شرکت‎های فاکس‎کان و پگاترون شاهد این هستند که اپل در حال اضافه‌کردن شرکای تجاری جدیدی نظیر Wistron برای تولید آیفون جدید خود است.

انتظار می‎رود که اپل سری آیفون 7 خود را در شهریور ماه معرفی کند. این گوشی طبق گفته‎های قبلی، طراحی آیفون 6اس را حفظ خواهد کرد و دارای پردازنده‎‌ی سریع‎تر A10 اپل و ضد آب و غبار خواهد بود. موقعیت آنتن تغییر می‎یابد و از شبکه‎های LTE و وای‎فای سریع‎تری پشتیبانی می‎شود. دوربینی با لنزهای دوگانه و سه گیگابایت رم هم ممکن است تنها منحصر به مدل 5.5 اینچی باشد.

سایر قابلیت‎های شایعه‌شده: یک کانکتور هوشمند، اسپیکرهای استریو و یک دکمه‎ی Home حساس به لمسِ یک‎دست شده با پنل جلویی…. ولی هنوز مشخص نیست که این قابلیت‎ها مخصوص آیفون 7 یا مدل پلاس/ Pro خواهد بود یا اصلاً در برنامه‎های اپل جا داشته باشند یا برای آیفونی در نظر گرفته شده‎اند که گفته می‎شود در سال 2017 با یک صفحه‎ی نمایش OLED و قالب شیشه‎ای روانه‎ی بازار خواهد شد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 211 تاريخ : چهارشنبه 16 تير 1395 ساعت: 4:38

قبلاً برای بررسی تعداد چرخه‎‎هایی که باتری آیفون شما شارژ شده است یا باید آیفون خود را جیل‎بریک می‎کردید یا با نصب یک برنامه‎ی کامپیوتری تعداد چرخه‎ها را مشاهده می‎کردید. امسال موجی از آپگرید‎ها در پیش روی آیفون 7 قرار خواهد گرفت و به همین دلیل در شهریور ماه تعداد آیفون‎های قدیمی که خریداران آیفون 7 برای فروش می‌گذارند زیاد خواهد شد. البته نباید از آیفون‎های قدیمی موجود در بازار گوشی‎های دست چندم نیز غافل شد.

battery-percentage

تعداد چرخه‌های شارژ باتری

بنابراین، دانستن تعداد چرخه‎های باقی‎مانده‎ی شارژ باتری در آیفون دست دومی که قصد خریداری آن را دارید، می‎تواند به یک تست با اهمیت تبدیل شود. باتری‎های لیتیومی با کیفیت (جنس باتری‎های آیفون)، در شرایط ایده‎آل (استفاده از شارژر ابتدایی خود گوشی، عدم بیش از حد داغ شدن گوشی) قبل از فرسوده‌شدن در حدود 500 چرخه‎ی شارژ دوام می‎آورند. با توجه به این‎که اکثر مالکین آیفون، گوشی‎های خود را تقریباً هر دو سال یک‎بار عوض می‎کنند، بررسی تعداد چرخه‎های شارژ باقی‎مانده، آن هم به شیوه‎ای سریع قبل از خریداری یک آیفون قدیمی می‎تواند بسیار با اهمیت باشد.

آموزش بررسی تعداد چرخه‎های شارژ باتری آیفون

  1. اپلیکیشن Battery Percentage را از اپ‎استور دانلود کنید.
  2. اپلیکیشن را باز کنید، تعداد چرخه‎های شارژی که آیفون یا آی‎پدتان تا الان متحمل شده است را بررسی کنید.
  3. این اپلیکیشن، اطلاعات حیاتی دیگری در رابطه با باتری نشان می‎دهد. نظیر سطح سلامت باتری به صورت درصد، و هم‎چنین وضعیت سطح شارژ آن. تمامی این کار‎ها را می‎توان بدون نیاز به جیل‎بریک‎‌کردن یا وصل‌کردن آیفون به یک کامپیوتر انجام داد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 247 تاريخ : سه شنبه 15 تير 1395 ساعت: 14:34

گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ، گوشی هوشمند مهم دیگری است که برای ورود به بازار در صف انتظار قرار دارد. این حداقل فرضی است که در بین جوامع موبایلی وجود دارد. هنوز سامسونگ به صورت رسمی زمان عرضه یا رونمایی از گوشی گلکسی نوت 7 خود را اعلام نکرده است. جدا از این قضیه و بدون توجه به تمامی مواردی که اشاره به تغییر نام از نوت 6 به 7 دارند، تمامی اطلاعات، نشان از تاریخ رونمایی این گوشی در 12 مرداد دارند.

Galaxy-Note-7-Leak-evleaks

با توجه به این‎که عملاً یک ماه تا آن زمان فاصله است، جای شگفتی ندارد که تعداد تصاویر به بیرون راه‌یافته‎ی مربوط به این گوشی در طول چند هفته‎ی گذشته زیاد باشد. در حقیقت، اوایل روز گذشته بود که چندین رندر منتشر شد که طبق آن‎ها می‎توانیم متوجه شویم نوت 7 ‎ از زوایای مختلف چه ظاهری خواهد داشت.

این رندرها در مقایسه با تصاویری که در بالا مشاهده می‎کنید مهم تلقی نمی‎شوند. این تصاویر توسط لودهنده‎ی معروف توییتری، ایوان بلاس منتشر شده است و به نظر می‎رسد رندرهای رسمیِ گوشیِ بعدیِ نوتِ سامسونگ باشد. اگر نیاز به مدرک بیشتری دارید که سامسونگ برای این مدل از اسم “نوت 6” استفاده نخواهد کرد، این رندرها مجددا گلکسی نوت 7 را به عنوان نام این گوشی تایید می‎کنند. علاوه بر این‎که نشان می‎دهند این دستگاه دارای لبه‌ی خمیده خواهد بود و در جلوی آن به احتمال زیاد اسکنر چشمی به چشم می‎خورد.

این تصاویر نه تنها جلو و پشت گلکسی نوت 7 را بلکه رنگ‎های مختلف این گوشی را نیز نشان می‎دهند. این رنگ‎ها عبارتند از عقیق مشکی، نقره‎ی تیتانیومی و آبی مرجانی که به ترتیب در تصاویر بالا از سمت چپ به راست هستند. رنگ آبی مرجانی توسط یک سندِ به بیرون درز یافته، چند هفته‎ی قبل تایید شده بود. گرچه این تصاویر به نظر می‎رسد که مشخصاً وجود این‎ رنگ و رنگ‎های عقیق مشکی و نقره‎ی تیتانیومی را نیز تایید می‎کنند.

در رابطه با سایر جنبه‎های شایعه شده‎ی گوشی نوت 7، با وجود اطلاعات به بیرون راه‌یافته کم کم مشخصات فنی این گوشی نیز آشکار می‎شود. یعنی داشتن یک صفحه‎ی نمایش 5.7 یا 5.8 اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن QHD و از نظر سخت‎افزار داخلی هم تا حد زیادی انتظار عموم وجود 6 گیگابایت رم، پردازنده‎ی اسنپ‎دراگون 820 یا 821 یا 823 و دو مدل با حافظه‎های داخلی 32 و 64 گیگابایتی است.

علاوه بر این موارد باید شاهد وجود یک دوربین پشتی 12 مگاپیکسلی، دوربین جلوی 5 مگاپیکسلی، پشتیبانی از درگاه میکرو اس‎دی، تاییدیه‎ی IP68 به منظور ضد آب و غبار بودن، و همان‎طور که قبلاً اشاره شده است اسکنر چشم و قابلیت‎های متعدد دیگر، باشیم.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 250 تاريخ : يکشنبه 13 تير 1395 ساعت: 6:22

گفته می‎شود که شرکت‎های LG Display و Japan Display و AU Optronics و Samsung Display و شرکت شارپ متعلق به فاکس‎کان، تولید پنل‎های AMOLED را برای آیفون‎های آتی اپل به صورت مشترک انجام خواهند داد. روز گذشته وب‎سایت DigiTimes Research پیش‎بینی کرد که سامسونگ می‌تواند به تنهایی در عرض 3 سال آینده که شروع آن از 2017 خواهد بود، به تنهایی 240 میلیون واحد پنل AMOLED بسازد.

شرکت سامسونگ، تولید‎کننده‎ی برتر پنل‎های AMOLED در جهان است. با استفاده از این فناوری در آیفون، نمایشگر آیفون دارای رنگ‎های شارپ‎تر، رنگ‎های مشکی عمیق‎تر، میزان روشنایی بیشتر، خوانا بودن بیشتر تحت نور مستقیم خورشید و مصرف انرژی کم‎تر، خواهد بود.

iPhone-6-inside-view-retina-hd-display-593x391

در مقاله‎ی وب‎سایت مذکور این چنین آورده شده است: “انتظار می‎رود اپل ابتدا از سال 2017 از پنل‎های AMOLED در آیفون خود استفاده کند، به نحوی که تخمین زده می‎شود شرکت Samsung Display در سال 2017، 40 میلیون واحد، در سال 2018، 80 میلیون و در سال 2019 به میزان 120 میلیون واحد پنل AMOLED تولید کند.”

انتظار می‎رود که شرکت Samsung Display به عنوان تولید‎کننده‎ی برتر جهانی این پنل‎ها، در طول چند سال آینده عنوان برتر خود را به عنوان تامین‎کننده‎ی صفحات نمایش AMOLED حفظ کند. این شرکت مستقر در کره‎ی جنوبی از پنل‎های کارآمد AMOLED در دستگاه‎های پرچم‎دار خود نظیر سری گوشی‎های هوشمند گلکسی اس استفاده می‎کند.

تخمین زده می‎شود که شرکت Samsung Electronics، که بزرگترین مشتری Samsung Display برای پنل‎های AMOLED گوشی‎های هوشمند است، در سال 2019 به 290 میلیون واحد از این پنل‎ها نیاز داشته باشد در حالی‎که این مقدار در سال 2016 به میزان 239 میلیون واحد بوده است.

به دنبال شکل‎گیری شایعه‎ای مبنی بر این‎که اپل قصد دارد برای دهمین سالگرد آیفون خود در سال 2017، از فناوری صفحه‎ی نمایش ال‎سی‎دی با تکنولوژی IPS به AMOLED رو آورد، چندین شرکت چینی نیز اعلام کرده‎اند که قصد استفاده از این پنل‎ها را در آینده داشته یا شروع به استفاده از آنها کرده‎اند، از جمله شرکت‎های Vivo، هوآوی، Oppo، لنوو و GioNEE.

تخمین زده می‎شود شرکت Samsung Display برای این شرکت‎های چینی در سال 2019 در حدود 150 میلیون از این پنل‎ها ارسال کند، یک افزایش قابل توجه به نسبت مقدار 99 میلیونی در سال 2016. عرضه‎ی جهانی پنل‎های AMOLED سامسونگ باید در سال 2019 به 560 میلیون واحد افزایش یابد که به نسبت سال 2015 یک افزایش 114 درصدی به شمار می‎رود.

گرچه ممکن است، Samsung Display در سال 2019 یا 2020 با رقیبانی روبرو شود. گفته می‎شود تولیدکننده‎های ژاپنی، تایوانی و چینی قصد راه‎اندازی خطوط تولید جدید پنل‎های AMOLED را دارند که نیاز به سرمایه‎گذاری انبوهی دارد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 229 تاريخ : جمعه 11 تير 1395 ساعت: 17:30

همان‎طور که قبلاً گفته شد اپل تصمیم دارد برای آیفون 7، یک رنگ خاکستری جدید در نظر بگیرد. طبق اطلاعاتی که منتشر شده است به احتمال زیاد این مدل جدید از نظر رنگی به نسبت مدل خاکستری رنگ استاندارد فعلی، بیشتر به رنگ مشکی نزدیک خواهد شد.

this-is-what-a-dark-gray-iphone-7-could-look-like-505746-3

طبق اطلاعاتی که ما به دست آورده‎ایم، مدل خاکستری‌رنگ تیره (گرچه احتمال این وجود دارد که اپل یک نام متفاوت برای این رنگ جدید انتخاب کند) می‎تواند از نظر شکل به تصویر این پست نزدیک باشد، ولی بر اساس تصاویر آیفون 6اس می‎توانیم متوجه شویم که محل خطوط آنتن تغییری نداشته است.

در مدل آیفون 7 پلاس (یا آن‎طور که خیلی از منابع اعلام کرده‎اند با نام آیفون 2016، چون بسیار بعید است اپل مدل بعدی را “آیفون 7” بنامد)، انتظار می‎رود که اپل رنگ خطوط آنتن را تغییر دهد. در حال حاضر، خطوط آنتن بدون توجه به مدل و رنگ آیفون، خاکستری‌رنگ هستند ولی در مدل پیش رو‎، اپل می‎تواند رنگ خطوط را تغییر دهد تا ظاهری یک دست‎تر برای آیفون داشته باشیم.

this-is-what-a-dark-gray-iphone-7-could-look-like-505746-2

“4 رنگ متفاوت برای آیفون بعدی”

مدل خاکستری تیره‎ی آیفون به همراه مدل‎های استاندارد خاکستری فضایی، طلایی و رز‎گلد ارائه خواهد شد تا مشتریان بتوانند از بین 4 رنگ مختلف انتخاب کنند.

قبلاً گفته شده بود که اپل می‎خواهد مدلی به رنگ آبی سیر نیز ارائه دهد ولی به نظر می‎رسد این‎چنین نخواهد بود چون این شرکت دوست دارد طیف رنگی مشابهی را در تمامی دستگاه‎هایش داشته باشد. در نتیجه تا زمانی که اپل برای اپل‎واچ چنین رنگی را در نظر نگیرد، بعید است که چنین رنگی را برای آیفون بعدی نیز ببینیم.

منابع اطلاعاتی اعلام کرده‎اند که مدل خاکستری‌رنگ تیره‌ی آیفون، مشابه با هم‎نوع اپل‎واچ خود خواهد بود ولی در حال حاضر، همه‌چیز در حد شایعه است.

در پائیز امسال انتظار می‎رود از آیفون جدید رونمایی شود، بنابراین یقیناً در رابطه با رنگ آن در ماه‎های آتی اخباری به بیرون درز پیدا خواهد کرد.

اپل سنتر...
ما را در سایت اپل سنتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان applecenter بازدید : 199 تاريخ : چهارشنبه 9 تير 1395 ساعت: 19:48